Informace pro pozůstalé
V této pro Vás těžké chvíli bychom Vám chtěli vyjádřit upřímnou soustrast a nabídnout Vám pomoc formou poskytnutí informací potřebných k vyřízení náležitostí souvisejících s úmrtím Vašeho blízkého.
- O úmrtí uživatele je telefonicky informován rodinný příslušník, který je uveden ve smlouvě jako kontaktní osoba a příjemce zpráv o uživateli.
- Není-li telefonické spojení z jakýchkoliv příčin možné, je o skutečnosti spraven jiný rodinný příslušník.
- Povinností rodinných příslušníků je obrátit se na jimi zvolený pohřební ústav, který poté zajišťuje veškeré další pohřební a hřbitovní služby.
- Je-li místem úmrtí uživatele naše zařízení, občanský průkaz, byl-li na přání uživatele uložen, uchován na denní místnosti příslušného oddělení, si přebírá sociální pracovnice, která občanský průkaz předá na matrice Černé Hory.
- Zemře-li uživatel v nemocnici a měl-li občanský průkaz v nemocnici u sebe, sociální pracovnice dané nemocnice jej předá na matriku příslušného úřadu.
- Odhlášení důchodu na ČSSZ, odhlášení uživatele na zdravotní pojišťovně a odhlášení příspěvku na péči provádí sociální pracovnice.
- Na denní místnosti příslušného oddělení jsou, oproti podpisu na šatním lístku, připraveny k vyzvednutí osobní věci uživatele.
- Veškerá finanční hotovost, vkladní knížka a cennosti nalezené, či uložené v zařízení ke dni úmrtí a patřící zemřelému uživateli se nahlašují na dědickou kancelář příslušného Okresního soudu.
- Pozůstalost je vydána dědici, či dědicům na základě předložení pravomocného usnesení po nabytí právní moci. Termín převzetí pozůstalosti se sjednává s paní Hanou Jílkovou, pokladní Domova pro seniory Černá Hora, prostřednictvím telefonického kontaktu na tel.: 516 426 451.